Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Naturmission

Senest opdateret: 8. oktober 2025

Disse handelsbetingelser gælder for donationer, både enkeltstående og månedlige (abonnementsaftaler), foretaget på Naturmissions hjemmeside.

1. Generelle oplysninger

Naturmission er et initiativ under Ree Park Safari, der arbejder for at støtte natur- og artsbevarelse.

Juridisk enhed:
Ree Park Safari APS
Stubbe Søvej 15
8400 Ebeltoft
Danmark

 

CVR-nummer: 17725300
Telefon: 86 33 61 50
E-mail: info@reepark.dk
Hjemmeside: naturmission.dk

2. Donation og betaling

På vores hjemmeside kan du støtte vores arbejde gennem:

  • Enkeltdonation: Et valgfrit engangsbeløb.

  • Månedlig donation (Abonnement): Et fast månedligt beløb.

Vi tager imod betaling med følgende kort: Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro. Derudover kan betaling ske via MobilePay.

Alle beløb er i danske kroner (DKK) og er ikke pålagt moms, da der er tale om en gave/donation.

Beløbet for en enkeltdonation trækkes fra din konto med det samme, efter du har gennemført donationen. For månedlige donationer henvises til punkt 3.

Selve betalingstransaktionen håndteres af vores certificerede betalingspartner (f.eks. Clearhaus), som sikrer, at alle dine kortoplysninger behandles krypteret og sikkert i henhold til internationale sikkerhedsstandarder (PCI DSS). Naturmission gemmer aldrig dine fulde kortoplysninger.

3. Månedlig donation (Abonnementsaftale)

Oprettelse: Når du opretter en månedlig donation, indgår du en abonnementsaftale med Naturmission. Du giver hermed samtykke til, at vi månedligt må trække det valgte donationsbeløb på det betalingskort, du har angivet ved oprettelsen.

Betalingstidspunkt: Den første donation trækkes umiddelbart efter oprettelsen. Efterfølgende trækninger vil ske på samme dato hver måned. Hvis oprettelsen f.eks. sker den 15. i en måned, vil næste trækning finde sted den 15. i den efterfølgende måned.

Kvittering: Efter hver succesfuld trækning vil du modtage en kvittering via den e-mail, du har oplyst ved oprettelsen.

Opsigelse af abonnement: Du kan til enhver tid opsige din abonnementsaftale uden varsel. Opsigelsen vil have virkning fra udgangen af den indeværende betalingsperiode. Det betyder, at der ikke vil blive trukket yderligere beløb efter din opsigelse. For eksempel, hvis du opsiger den 10. i en måned, og din seneste betaling var den 5., vil der ikke blive trukket penge den 5. i den efterfølgende måned.

Opsigelse kan ske ved at kontakte os:

  • E-mail: info@reepark.dk
  • Telefon: 86 33 61 50

Manglende betaling: Hvis en månedlig trækning ikke kan gennemføres (f.eks. pga. udløbet kort eller manglende dækning), vil din abonnementsaftale blive sat i bero. Vi vil eventuelt forsøge at kontakte dig for at opdatere dine betalingsoplysninger. Hvis betalingen fortsat udebliver, vil abonnementet automatisk blive annulleret.

 

4. Fortrydelsesret

En donation er juridisk set en gave, og den er derfor som udgangspunkt ikke omfattet af den almindelige 14-dages fortrydelsesret i henhold til Forbrugeraftaleloven.

  • For enkeltdonationer: Når donationen er gennemført, kan den ikke refunderes.

  • For månedlige donationer: Du kan til enhver tid stoppe fremtidige betalinger ved at opsige dit abonnement (se punkt 3), men allerede indbetalte donationer refunderes ikke.

Hvis du mener, der er sket en fejl, f.eks. at du har doneret et forkert beløb, bedes du kontakte os hurtigst muligt på info@reepark.dk, så vi kan undersøge sagen.

5. Persondatapolitik (GDPR)

Når du donerer til Naturmission, indsamler og behandler vi en række personoplysninger om dig for at kunne administrere din donation og eventuelle abonnement. Dette inkluderer:

  • Navn

  • Adresse

  • E-mailadresse

  • Betalingsoplysninger (behandles sikkert via vores betalingspartner)

Vi behandler dine oplysninger fortroligt og i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning (GDPR). Oplysningerne bruges udelukkende til at gennemføre din betaling, sende dig kvitteringer og, hvis du har givet samtykke, til at sende dig nyheder om vores arbejde.

Vi videregiver eller sælger aldrig dine personoplysninger til tredjepart til kommercielle formål.

Du kan læse mere om, hvordan vi behandler dine data, og om dine rettigheder i vores fulde persondatapolitik, som du finder her: Persondatapolitik

6. Klageadgang

Hvis du ønsker at klage over en donation eller vores service, opfordrer vi dig til først at tage kontakt til os på info@reepark.dk, så vi kan finde en løsning.

Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indgive en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageportal. Den finder du her: http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@reepark.dk

Join the pack

Følg Naturmissionen. Tilmeld dig nyhedsbrevet og bliv opdateret som den første om missionens fremgang

Naturmission

Naturmissionen er en non-profit organisation. Vores mål er, at vi med de rette løsninger bidrager til global bæredygtighed og naturbevarelse.
2025 © All Rights Reserved Naturmission.dk